woensdag 7 februari 2018

MINI-ME

Foto: Rob en Rene de Kievit Verhuizingen

Ze is klein van stuk en groot in daden. Mini-Me resideert pas kortstondig in het 'bejaardencentrum' en heeft zo haar bedenkingen over het zorghotel voor ouderen waar ze naar haar mening onnodig en veel te jong is gedropt. Meer dan eens pakt ze het telefoonboek ter hand en belt eigenhandig een verhuisbedrijf. Bij het voorrijden van de verhuiswagen, zijn vervoerder en locatiemanager overrompelt: wat een ondernemingslust! Bij een volgende overbodige order zal de vervoeder het wellicht minder sportief opnemen. De hoogste tijd om maatregelen te treffen. Verhuisbedrijven in de regio worden ingelicht en Mini-Me komt op de zwarte lijst, als die al bestaat.

Een geparkeerde truck ontneemt het zicht op straat. In het Zorghuis is operatie vloerbedekking aan de gang. De bewoners verorberen het middagmaal  in de inpandige kapel, vlijtige tapijtleggers zitten in de eetzaal op hun knieën. Vooraf vreesden de verzorgsters voor een tumultueuze impact. Het smikkelend gros vindt het: 'Weer eens wat anders.' Mini-me, intussen volledig geacclimatiseerd en happy met haar verblijf gedraagt zich opvallend onopvallend. Koekeloerende onschuldige grote ogen: zij had echt niemand besteld.

Gemiddeld duurt het zes weken voordat een persoon is ingeburgerd. De verhuisdozen zijn retour en Mini-Me is goed gewend. Ze is zelfs zo thuis dat ze vrijelijk haar collectie vergeelde foto's ontsluit voor een ieder die belangstelling in het dichte album op haar rollator toont. In het  kantoor aan de voorkant buigt de leiding zich over de toekomst. Sissende remmen en de zware schok van een tot stilstand komende transportwagen. ‘Och god, het zal toch niet?’ Déjà-vu. De directeur veert op en ziet de rode rental van Bo-Rent: ‘Ik dacht even …’